Toimitus- ja maksuehdot

Toimitusehdot

Toimitusajat

Toimitusaika on 2-3 päivää.

Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut varastostamme, kestää toimitus 4 päivää.

Hinnat
Verkkokauppamme hinnat ovat verollisia ALV 24%.
Hinnat sisältää ALV:24%
Kone-minna pidättää oikeuden hinnan muutoksiin.
Tuotteiden hintoja tarkistellaan ja muutetaan tarvittaessa päivittäin

Toimitustavat

Ompelukoneet ja samurit eivät sisällä posti tai toimituskuluja. Muut tuotteet toimitetaan postin tai matkahuollon kautta painon mukaan. Verkkokauppa laskee toimituskulut automaattisesti, näet ne ostoskorista. Toimitustavat on lueteltu alla:

  • itella economy 16
  • itella express flex-paketti
  • express business day 14
  • Matkahuollon Bussipaketti

Maksutavat Maksuturva-palvelulu, Svea Lasku ja Svea Osamaksu

  • Maksuturvan verkkopankkipainikkeet

Maksuturva-palvelu

Valitse maksutavaksi Maksuturva ja siirryt Maksuturvan sivulle, jossa voit maksaa tilauksesi haluamallasi maksutavalla verkkopankissa tai luottokortilla. Sinulla on aina mahdollisuus tarkistaa vastaanottamasi tilaus ennen kuin varat siirretään myyjälle. Palvelu on sinulle ilmainen eikä vaadi rekisteröitymistä. Maksusuoritukset säilytetään turvallisesti erillisillä asiakasvaratileillä suomalaissa pankeissa kunnes ne tilitetään myyjälle. Asiakasvarat ovat erillään Suomen Maksuturva Oy:n omista varoista ja niitä voidaan siirtää ainoastaan myyjälle tai takaisin ostajalle.

Maksuturva - maksut verkkopankkitunnuksilla

Käytössäsi ovat seuraavien pankkien verkkomaksupainikkeet:

Nordea
Osuuspankki
Paikallisosuuspankki
Sampo Pankki
Tapiola
S-Pankki
Ålandsbanken
Aktia
Säästöpankki
Handelsbanken

Maksuturva - maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, VERKKOKAUPPA-YRITYKSEN NIMI TÄHÄN toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Maksuturva Oy.

Suomen Maksuturva Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Maksuturva Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Maksuturva Oy on myös maksun saaja.

Maksuturva toimii näin:

  1. Valikoi verkkokaupassa haluamasi tuotteet. Valitse maksutavaksi Maksuturva ja siirryt Maksuturvan sivulle.
  2. Maksa tilauksesi verkkopankissa tai luottokortilla.
  3. Maksuturva ilmoittaa maksusta myyjälle, joka toimittaa tilauksesi. Voit seurata kirjatun lähetyksen kulkua Maksuturvan kotisivuilla tai klikkaamalla vahvistussähköpostissa olevaa linkkiä.
  4. Kun olet vastaanottanut ja tarkistanut tilauksesi, Maksuturva tilittää maksun myyjälle automaattisesti. Mikäli tilaamasi tuotteet eivät tule perille tai lähetys ei vastaa tilaustasi, tee peruutus Maksuturvalle ja saat rahasi täysimääräisenä takaisin.

Jos vastaanottamasi tilaus on kunnossa, sinun ei tarvitse tehdä siitä erillistä kuittausta Maksuturvalle.

Maksuturva informoi ja opastaa sinua sähköpostitse toimituksen aikana:

  1. Maksun jälkeen Maksuturva toimittaa sinulle vahvistuksen maksutoimeksiannosta, joka sisältää myös linkin tilauksen seuranta- sekä peruutustoimeksiantosivulle.
  2. Mikäli toimitustapana on kirjattu lähetys esim. Itellan pakettitoimitus, Maksuturva toimittaa vahvistusviestin sinulle saatuaan tiedon toimituksen vastaanotosta kuljetusyritykseltä. Tässä tapauksessa sinulla on vastaanoton jälkeinen päivä aikaa tarkistaa tilauksesi ja tehdä mahdollinen peruutus Maksuturvalle.
  3. Mikäli toimitustapana on kirjaamaton kirje, nouto tai myyjän oma toimitus, Maksuturva toimittaa vahvistusviestin, kun myyjä kuitannut Maksuturvalle toimituksen lähetyksi tai perille menneeksi. Tässä tapauksessa sinulla on viisi (5) päivää aikaa tarkistaa tilauksesi ja tehdä mahdollinen peruutus Maksuturvalle.

Yhteystiedot:
Suomen Maksuturva Oy
y-tunnus: 2121703-0
Tammasaarenkatu 1
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 - 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu(a)maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

 

SVEA

Lasku sekä pinssit

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi

 

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

 

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.


Erämaksu sekä pinssit

 

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Erämaksun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins.

 

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

 

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

 

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

 

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

 

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.


Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu 1a

00180 Helsinki

Puhelin: 09 4242 3092

Sähköposti: webpay@svea.fi

www.sveawebpay.fi

Terms and conditions to be added to the website

Invoice

Svea Webpay (hereinafter referred to as “Svea”) offers You the possibility to make purchases against an invoice with a payment term of at least fourteen (14) days. When you pay with invoice you get PINS. Registerate your PINS at www.svea.fi/pins. Please note the following:

When you choose “Pay with invoice”, we will check your credit information using your personal identity number.
The purchases are delivered to the address which is registered in the population register, or if you utilise so-called strong authentication with your online bank codes (TUPAS), to the delivery address you provide. The overdue interest is 7% + the reference rate based on the Interest Act. We charge EUR 5 for payment reminders. The buyer must be at least 18 years old.

Changing the invoice into a credit facility

 

You have the opportunity to change the invoice into a credit facility by paying the minimum amount stated in the invoice. The detailed terms and conditions of the credit facility can be found on the reverse side of the first invoice. As a credit facility customer, you can charge purchases to your account when making purchases with Svea’s contract customers. You can make additional purchase whenever you have credit available, and you can pay for your purchases in instalments according to the terms and conditions of the credit agreement.

 

You can pay the credit facility in full at any time without additional cost to you. If you want to utilise your account for other purchases during the agreement period, and the payment time of your credit is already the maximum possible, you have to increase your monthly instalment. Likewise, if you want to extend your payment time, you can reduce your monthly instalment. You may always contact customer service if you have questions concerning your credit, tel. +358 9 4242 3330 or email asiakasinfo@svea.fi.


Hire purchase

 

Svea Webpay  (hereinafter referred to as “Svea”) offers you the possibility to pay your purchases in instalments. This is possible once you have agreed the criteria for granting the credit and filled in your personal identity number at the cash register. If you utilise so-called strong authentication with your online bank codes (TUPAS), your purchases will be delivered to the delivery address you provide. Otherwise, the purchases are delivered to the address which is registered in the population register.

 

Choose the credit period most suitable to your needs. The credit has to be paid within the agreed period of time. This requires that you pay at least the agreed sum every month. You can naturally also pay the entire debt without any cost for the remaining credit period.

 

You will be sent a hire purchase agreement (2 pieces) to your home. Sign one of the agreements and return it to Svea. At the same time, you will also be sent the detailed terms and conditions for hire purchase, which you agree to by signing the agreement.
You may always contact customer service if you have questions concerning your credit, tel. +358 9 4242 3330 or email asiakasinfo@svea.fi.

 

If you fail to make payments and we have not been contacted about the payments, we will transfer the receivables to collection according to the regulations of the Consumer Protection Act. Please contact our customer service for more information on the terms and conditions as well as the service. Click here for the detailed terms and conditions. For additional information on remote sales and trading over the Internet, please see the website of the Consumer Authority at www.kuluttajavirasto.fi, or our credit facility agreement which can be found at www.sveawebpay.fi. Svea also follows the Personal Data Act. Additional information also on this legislation is available on the website of the Consumer Authority.


Contact information:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu 1a

00180 Helsinki

Tel.: +358 9 4242 3092

Email: webpay@svea.fi

 

 

Faktura

Svea Webpay (nedan Svea) ger dig möjligheten att köpa varorna mot faktura med minst 14 dagars betaltid. När man väljer att betala på faktura får man PINS. Registrera poängen på www.svea.fi/pins. Vi ber dig observera följande:

Om du väljer ”faktura” som betalalternativ kontrollerar vi dina kreditupplysningar mot din personbeteckning.
Inköpen levereras till den adress som finns registrerad i befolkningsregistret. Om du använder en s.k. stark identifieri
ng med dina nätbankskoder (TUPAS) kan inköpen skickas till den leveransadress som du har angett. Dröjsmålsräntan är 7 % + referensräntan enligt räntelagen. Vi debiterar 5 euro för betalningspåminnelser. Köparen måste ha fyllt 18 år.

Ändra faktura till kontokredit

 

Du kan ändra fakturan till en kontokredit genom att betala det minimibelopp som anges på fakturan. Du hittar närmare kreditvillkor för kontokrediten på baksidan av den första fakturan. Som kontokreditkund kan du göra inköp till ditt konto hos Sveas avtalskunder. Du kan alltid göra nya inköp om du har kreditutrymme kvar och betala inköpen i delar enligt kreditavtalets villkor.

 

Du kan när som helst betala hela kontokrediten utan tilläggskostnader. Om du vill utnyttja ditt konto även för andra inköp under avtalstiden och den valda betaltiden för din kredit redan är maximal ska du höja det månatliga avbetalningsbeloppet. På motsvarande sätt kan du sänka din månatliga delbetalning om du vill förlänga din betaltid. I frågor som gäller din kredit kan du alltid kontakta kundtjänsten på 09 4242 3330 eller asiakasinfo@svea.fi.


Delbetalning

 

Svea Webpay (nedan Svea) ger dig möjlighet att betala dina inköp i delar. Detta är möjligt efter att du har godkänt kriterierna för kreditgivningen och fyllt i din personbeteckning vid kassan. När du använder en s.k. stark identifiering med dina nätbankskoder (TUPAS) skickas dina inköp till den önskade leveransadressen. I annat fall levereras inköpen till den adress som finns registrerad för dig i befolkningsregistret.

 

Du väljer den kredittid som passar dig bäst. Krediten ska betalas inom den avtalade tidsperioden. Detta förutsätter att du betalar minst det månatliga belopp som avtalats. Du kan naturligtvis även betala hela krediten på en gång utan kostnader för den outnyttjade kredittiden.

 

Du får (två exemplar av) avbetalningsavtalet till din hemadress. Underteckna det ena exemplaret och sänd det tillbaka till Svea. Samtidigt får du även närmare villkor för avbetalning, som du godkänner genom att underteckna dem.
I frågor som gäller din kredit kan du alltid kontakta kundtjänsten på 09 4242 3330 eller asiakasinfo@svea.fi.

 

Om betalningarna uteblir och du inte har kontaktat oss för att diskutera betalningarna överför vi vår fordran till indrivning enligt villkoren i konsumentskyddslagen. Mer information om villkoren och servicen får du av vår kundtjänst. Läs om närmare villkor här. Mer information om distansförsäljning och e-handel finns på konsumentverkets webbplats www.kuluttajavirasto.fi eller i vårt kontokreditavtal på www.sveawebpay.fi. Svea följer även personuppgiftslagen. Mer information om detta finns också på konsumentverkets webbplats.


Kontaktuppgifter

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu 1a

00180 Helsingfors

Telefon: 09 4242 3092

E-post: webpay@svea.fi

www.sveawebpay.fi

 

 

 

Palautusoikeus

Tuotteillamme on normaali kuluttajasuojan mukainen palautusoikeus 14 päivää.
Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin
sitä vastaanotettaessa.

Palautus lähetetään osoitteeseen:
Kone-Minna

Kuninkaankatu 20, 70100 Kuopio

Tuotepalautukset tulee tehdä aina alkuperäisissä paketeissa, huolellisesti
pakattuna sekä ilman merkintöjä. Palautuksen mukana tulee olla kopio
kuitista sekä tilitiedot maksun palautusta varten.

Takuu

Kaikilla tuotteillamme on virallisen maahantuojan myöntämä takuu. Takuuaika
vaihtelee maahantuojasta riippuen 1-5 vuoden välillä.

 
  • Bernina ompelukone 5 vuotta mekaaniset osat, elektroniset osat 2 vuotta
  • Bernette ompelukoneet 3 vuotta
  • Bernina saumurit 2 vuotta
  • Singer ompelukoneet 2 vuotta
  • Husqvarna viking ompelukoneet 5 vuotta
  • Prässi Carina 1 vuosi